Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oportunitati de afaceri - Carti de vizita gratuite, ca suport publicitar

de Cristian Gerea 06 Aug. 2008 5654
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

V-ar placea sa primiti, absolut gratuit, un pachet de 16 carti de vizita imprimate cu datele dvs. de contact? Bineinteles ca da. Carton de lux, design inspirat, tipar de calitate… Cum ati putea refuza asa ceva? Mai ales ca, asa cum am mentionat, treaba asta nu va costa nici un ban.



Tobias Schwarzer si Bärbel Muhlack din Düsseldorf chiar ofera celor interesati asemenea carti de vizita, obtinand totodata si un profit frumusel. Cum? Foarte simplu: locul liber de pe verso-ul cartilor de vizita este vandut ca spatiu publicitar.

Propozitia cel mai des auzita de catre cei doi intreprinzatori atunci cand le-au prezentat prietenilor ideea lor a fost: „Chestia asta n-o sa mearga!”.

Dar Tobias Schwarzer si Bärbel Muhlack n-au tinut cont de aceste descurajari si au mers pana la capat. Cu succes. In numai o saptamana de la lansarea ofertei lor pe site-ul www.vkfree.de au avut aproape 700 de solicitari (10.000 de bucati). Un rezultat multumitor atat pentru ei, cat si pentru compania Bertelsmann Music, prima care a avut incredere si a cumparat spatiul publicitar de pe verso-ul acestor carti de vizita.

Mesajul promovat a fost imaginea cantaretului Kamary, cu headline-ul „Listen to my music!” („Asculta-mi muzica!”), urmat de adresa paginii de web a acestuia. Numarul de accesari ale paginii a crescut de trei ori in urmatoarea luna.

Explicatia succesului
De ce sunt cartile de vizita asa de atractive pentru persoanele private? Bärbel Muhlack, in varsta de 35 ani, ofera lamuriri: „In primul rand, o carte de vizita personala este mai buna decat orice mazgalitura pe un servetel in restaurant sau pe o cutie de chibrituri. Vrei sa ii dai cuiva numarul tau de mobil, scoti imediat cartea de vizita si ai rezolvat problema. Si faci si o impresie buna.”

Apoi, de ce sunt cartile de vizita asa de atractive pentru firmele care vor sa isi faca publicitate? Din nou Bärbel: “O carte de vizita se bucura de infinit mai multa atentie decat un fluturas sau un pliant, de exemplu. Informatiile personale o fac valoroasa pentru destinatar, din acest motiv ea nu este aruncata, ci este pastrata mult timp.”

Acesta este si argumentul principal in fata clientilor, de care Vkfree are nevoie pentru finantarea ofertei. „Acest canal de publicitate este complet nou”, spune Tobias Schwarzer. “De fiecare data cand cineva primeste o astfel de carte de vizita, clientul care a cumparat publicitate poate fi sigur ca mesajul sau nu va fi trecut cu vederea.”

Afacerea prezinta, totusi, un grad de risc ridicat. Noutatea ideii nu permite in primul an prezentarea unui portofoliu convingator de clienti, iar eficienta acestui canal de promovare, chiar daca exista, este destul de greu de demonstrat.

Cine sunt clientii?
Cartile de vizita se pot comanda doar prin internet, ceea ce limiteaza grupul-tinta la cei cu varste cuprinse intre 15 si 35 de ani, care stau cel mai mult in retea.

Acestia trimit prin e-mail toate datele pentru viitoarea carte de vizita: nume, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail, plus alte specificatii pe care le doresc, indicand totodata si un anumit model de design dintre cele prezentate pe site.

„Exista insa si o restrictie”, spune Schwarzer, “cei care comanda trebuie sa aiba peste 18 ani. Unul dintre clientii nostri pentru publicitate este un important concern de tutun. Conform legii, reclamele la tigari nu trebuie sa ajunga la tinerii sub 18 ani.”

Imprimarea cartilor de vizita se face la o tipografie digitala (nici nu s-ar fi putut altfel, din moment ce fiecare comanda are doar 16 bucati). Se foloseste un carton de 250 g/mp care, pentru operativitate, este imprimat deja pe una dintre fete cu mesajul publicitar al firmei-client, urmand ca pe cealalta fata sa se tipareasca datele personale ale fiecarui solicitant in parte. Colile astfel tiparite se taie apoi la dimensiunile de 85 x 55 mm cu ajutorul unei ghilotine, iar expedierea fiecarei comenzi se face prin posta, in niste plicuri speciale, cu format mic.

400.000 de carti de vizita pe an
„A durat cam o jumatate de an a durat pana cand am putut transforma ideea noastra de afaceri in realitate”, spune Muhlack. “Ne-am bazat insa pe faptul ca publicitatea conventionala aduce din ce in ce mai putini clienti. Din aceasta cauza, orice canal care il poate apela pe client direct este binevenit. Din pacate insa, prima masura pe care o iau companiile cand vor sa reduca cheltuielile este sa umble la bugetul pentru publicitate.”

Vkfree este online din 16 iulie 2006. Site-ul a fost inregistrat la www.kostenlos.de si asta a permis obtinerea de comenzi pentru primele 10.000 de bucati in doar cateva zile (o cifra de afaceri de aproximativ 30.000 euro). Pe luna se pot tipari fara probleme 400.000 de exemplare. Tanara intreprindere, cu 11 oameni implicati – in cea mai mare parte colaboratori – si-a propus sa isi extinda afacerea si in zonele din strainatate unde se vorbeste germana si, in final, sa aduca oferta pe plan mondial.

www.vkfree.de



Tags: carti de vizitacarticarti de vizita gratuite ca suport publicitarafaceriidei de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7

de Idei de afaceri
28 Aug 2023
Amplasamentul accesibil, preparatele gustoase si preturile convenabile fac din restaurante o destinatie foarte populara pentru milioane de clienti...

Afacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro

de Bianca Tila
27 Iul 2023
Piata romaneasca out of home reprezinta o industrie care se ridica la 600 de milioane de euro. O treime din aceasta suma a fost generata in...

Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule a inregistrat cresteri

de Bianca Tila
17 Mar 2023
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri, pe serie bruta, cu 20%, in luna ianuarie 2023...

Extinderea afacerii. Cum iti finantezi cresterea?

de Idei de afaceri
05 Ian 2023
In general, un partener strategic intra intr-o afacere in scopul de a cumpara in intregime afacerea, fie din prima tranzactie, fie in mai multe etape....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]