Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosare de Afaceri: Comertul pe eBay

de Mirela Rosu 29 Mai. 2008 15045
4.88 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Comertul pe ebay

Aveti ceva de vanzare? O bicicleta aproape noua, timbre, o pereche de clapari, un costum de scafandru, o carte, un patut de copil, un ceas vechi de 100 de ani, tacamuri de argint, un laptop, capace de roti etc.?

Oricare ar fi marfa dvs., acum exista o metoda foarte simpla de a scapa de ea, la un pret bunicel, fara sa fie nevoie sa mergeti duminica in targ sau sa platiti o gramada de bani pe anunturi la mica publicitate.

Metoda se numeste “licitatie prin Internet”. In principiu, nu trebuie decat sa intrati pe site-ul www.ebay.com, sa va prezentati oferta la o anumita categorie de produse (foto si descriere amanuntita), sa achitati o taxa si sa… asteptati.

Timp de sapte zile, toti cei interesati de ceva similar vor intra pe site la categoria respectiva, vor vedea tot ce este listat acolo, vor alege ce le convine (poate chiar produsul dvs.) si, gratie unui link special, vor putea sa liciteze produsul respectiv, intocmai ca la o casa de licitatii.

Astfel, plecand de la un anumit pret de pornire indicat in prezentare, fiecare persoana interesata va “striga” un pret mai mare (din ce in ce mai mare), pana cand, dupa cele sapte zile, link-ul se dezactiveaza si licitatia nu mai e posibila. Iar vanzatorul si cumparatorul care a oferit pretul cel mai mare iau apoi legatura unul cu altul si finalizeaza tranzactia.

Practic, acest www.ebay.com este un imens talcioc. Lansat in septembrie 1995, el detine acum suprematia in topul celor mai vizitate site-uri de cumparaturi pe internet, cu peste 5 milioane de produse prezentate in orice moment, grupate in mii de categorii, si avand cca 100 de milioane de membri inregistrati in toata lumea.

Comertul pe ebay: Informatii pe scurt

Ideea…servicii complete de vanzare de produse prin licitatii online (fotografierea marfii, conditiile ofertei, expedierea produsului licitat, incasarea banilor)    
Dotare…..un magazin, un computer, conexiune la Internet, calitatea de membru al unui site de licitatii pe Internet, precum eBay sau Hood
Capital initial…..cca 25.000 €
Cifra de afaceri….in cel de-al treilea an, se poate obtine o cifra de afaceri, pe baza comisionului, de peste 100.000  €
Profit inainte de impozitare…30-40% din cifra de afaceri

Comertul pe ebay: Care este afacerea pe care v-o propunem?
In mod evident, chiar ebay-ul in sine este o afacere. Accesibil, variat, atractiv, el atrage o multime de vizitatori (vanzatori si cumparatori) si taxele cumulate de la toti acestia in momentul in care se inscriu pentru o licitatie inseamna o suma frumusica.

Totusi, exista si dezavantaje: sunt destule cazurile in care castigatorul licitatiei se razgandeste si nu mai vrea sa plateasca sau, din contra, plateste, dar descopera ca produsul primit nu seamana nici pe departe cu ceea ce a vazut el pe site.

Solutia acestor probleme o constituie un magazin specializat in licitatii pe internet. Este un magazin cat se poate de obisnuit, cu o suprafata de 50-80 mp, amenajat foarte simplu, unde vanzatorul vine si isi lasa produsul, completeaza un formular, achita o taxa si apoi pleaca acasa. Dupa doua-trei saptamani este anuntat ca produsul lui s-a vandut si ca in cont i-a fost virata suma X, care il multumeste pe deplin, dat fiind ca bataia de cap a fost minima.

Ce s-a intamplat in aceste doua-trei saptamani? Produsul lui a fost licitat pe ebay de catre magazin si, dupa vanzarea efectiva, magazinul si-a retinut un comision din pretul obtinut si restul sumei l-a transmis vanzatorului.

Vorbim pana la urma de un serviciu de intermediere, destul de simplu de pus la punct, dar foarte profitabil: un asemenea magazin poate strange, numai din comisioane si taxe de inscriere, un profit anual de 40.000-50.000 de euro. Sa vedem in continuare cum functioneaza afacerea in Europa occidentala.

Comertul pe ebay: Exemplul german
Vanzari in recul! Criza! Acestea sunt caracteristicile comertului cu amanuntul german. Totusi, in acest climat dezamagitor, exista si un castigator – perfectul eBay, magazinul de licitatie online a carui oferta satisface cele mai variate necesitati.

Pe eBay exista aproape tot ce se poate oferi. Este o piata virtuala atat de atractiva, incat, in S.U.A., nu mai putin de 150.000 de persoane au hotarat sa renunte la profesiile lor anterioare si sa se ocupe exclusiv cu tranzactiile pe acest site. 

De putin timp, exista o noua varianta, aceea ca un intreprinzator sa ajute la finalizarea tranzactiilor prin intermediul unui magazin specializat. Acest magazin desfasoara, pe baza unui comision, afacerea de licitatie virtuala, inclusiv expedierea marfurilor. Datorita principiului simplu, conceptul se dezvolta rapid, promitand un succes imens. Pionierii afacerii in Germania, desi activeaza de putine luni, merg deja pe profit.
 
"We auction it" (“Noi il licitam”) – sub acest moto, Oliver Blume a deschis la Hanovra, in octombrie 2003, unul dintre primele magazine de licitatie pe Internet. Magazinul se numeste Clever & Easy (“Istet si usor”) si a ajuns deja sa aiba cinci filiale. Nu este de mirare, caci ideea este geniala.

Oricine doreste sa vanda ceva, aduce marfa la Clever & Easy: aici obiectul este fotografiat, descris si licitat profesional prin eBay, apoi, dupa incheierea tranzactiei, el este expediat cumparatorului. Totul se face pe cheltuiala magazinului care, inainte de a trimite banii in contul vanzatorului, isi opreste un comision de 15% din pretul de vanzare, plus o taxa initiala de 3,50 €. Daca se obtine un pret mai mic de 10 €, se plateste clientului numai jumatate din profit. "Pentru clienti, aceasta activitate constituie o solutie comoda si eficienta", spune Oliver Blume. “Practic, ei nu misca nici macar un deget.”

Blume a ajuns la ideea de a deschide un magazin de licitatie pe internet ca urmare a evenimentelor din viata personala. "Am vandut prin eBay un carucior pentru gemeni si treaba asta s-a dovedit consumatoare de timp si nervi", spune Blume. "Daca as fi putut sa predau cuiva aceasta munca, as fi predat-o cu placere. Ulterior am aflat ca multi cunoscuti ai mei ar fi procedat la fel si-atunci m-am gandit sa ofer eu insumi un asemenea serviciu."

Gandit, planificat, realizat. Oliver Blume a elaborat un concept, inclusiv un plan de afaceri, a contactat eBay si astfel, a aparut primul magazin Clever & Easy.

Si afacerea a luat amploare. “Pentru 2005 am planificat 40 de inaugurari de noi locatii in principalele orase germane" spune intreprinzatorul din Hanovra. "In cazul ideal, spre care tindem, intre clientii nostri si cel mai apropiat magazin din retea trebuie sa fie o distanta de cel mult 50 de kilometri".

Comertul pe ebay: Principiul succesului: simplu, dar eficient
Cine intra pentru prima data intr-un magazin de licitatie pe Internet ramane uimit: suprafata acestuia este relativ mica, de aproximativ 50 mp. Pozitia centrala nu este neparat necesara, deoarece magazinul functioneaza doar ca loc de primire a marfurilor pe care clientii le lasa pentru licitatie. Trebuie totusi sa existe un trafic intens, precum si posibilitati de parcare. De asemenea,  chiria este bine sa nu depaseasca 10 €/mp.

Amenajarea poate fi simpla, dar functionala. Sunt suficiente o tejghea si o masa cu scaune pentru clienti, un suport pentru formulare, instrumente de scris. In general, clientii nu au de ce sa ramana prea mult timp in magazin. Referitor la depozit, cateva etajere spatioase amplasate economicos rezolva necesitatile. Ceea ce primeaza aici este un sistem organizat de lucru, astfel incat obiectele sa fie gasite rapid. Computerul pentru licitatiile online poate fi instalat fie pe un mic birou in depozit, fie pe tejghea, in magazin. Totul e foarte simplu.

La fel de simplu este si modul cum se desfasoara afacerea in sine: clientul nu trebuie decat sa aduca marfa, sa isi treaca datele pe formularele speciale (cate un formular pentru fiecare produs), sa prezinte buletinul de identitate (magazinul face o copie) si sa achite taxa de 3,50 €. Important este ca el sa aiba un cont deschis la o banca germana, pentru ca aici va fi remis profitul obtinut in urma licitatiei, si la fel de important este sa declare pe propria raspundere ca produsul este proprietatea sa, fara nici un fel de obligatii fata de alte persoane.

Pretul de pornire a licitatiei este de 1,99 € (daca nu se stabileste un alt pret) si, dupa sapte zile, se trage linie. Daca obiectul s-a vandut, clientul va primi profitul ramas dupa retinerea tuturor cheltuielilor – taxe eBay, cheltuieli de expeditie, comisionul magazinului; daca nu s-a vandut, clientul il va prelua de la magazin in aceleasi conditii in care l-a lasat.

In prima luna dupa deschiderea magazinului Clever & Easy din Hanovra au fost licitate aproximativ 700 de obiecte, dintre care 90% au fost vandute, desi afacerea este putin cunoscuta in Germania. Blume crede insa, ca viitorul ei este foarte promitator, cu conditia sa fie practicata cu seriozitate.

Comertul pe ebay: "Piata este uriasa si avem planuri mari"
Oliver Blume, fondatorul afacerii Clever & Easy, despre sansele si riscurile acestui concept nou.

Idei de AFACERI: Cum evaluati necesitatea unui magazin de licitatii pe internet in Germania?
Oliver Blume:
De la bun inceput am fost de parere ca necesitatea exista si chiar este foarte mare. Multi oameni au obiecte de valoare in pivnita sau in pod, pe care ar dori sa le vanda. Si un asemenea magazin este varianta ideala. Ei nu vor sa cheltuiasca bani pe anunturi de mica publicitate si nici sa calatoreasca sute de kilometri ca sa discute cu potentiali cumparatori. Este, deci, necesar un magazin. Noi intentionam sa marim numarul de magazine Clever & Easy cu cel putin 40 in acest an.

Idei de AFACERI: Care este grupul vizat de clienti?
Oliver Blume:
Ne adresam, in principiu, oricui vrea sa vanda ceva si cauta o cale simpla, sigura si comoda. Nu cred ca varsta are relevanta aici, clientii nostri au intre 30 si 70 ani. Pot spune insa cu siguranta ca oferta se adreseaza in special familiilor cu copii, care, in decursul timpului, au cumparat multe obiecte ce nu le mai sunt utile.

Idei de AFACERI: Ce rol joaca eBay in conceptul dvs.?
Oliver Blume:
Firma eBay nu participa la conceptul nostru si nici nu exista vreo forma speciala de cooperare. Noi apelam la eBay ca orice membru obisnuit, doar ca licitam marfurile clientilor nostri, nu ale noastre. E-adevarat, i-am informat despre planul nostru si am demarat si niste discutii, de exemplu despre conditiile in care am putea utiliza logo-ul eBay. 

Comertul pe ebay: Doar cinci magazine de licitatii pe internet in Germania
Concurenta pe acest segment este inca redusa. Unul dintre competitori este Edmund Mattig din Berlin. "Multi cunoscuti mi s-au plans ca modalitatile de plata de la eBay nu sunt prea sigure si ca ei ar fi bucurosi sa poata sa-si predea obiectele unor profesionisti", povesteste el. Prin urmare, a pus pe picioare magazinul Best End, cu un capital de pornire de aproximativ 25.000  €.

Magazinul a atras din primele zile aproximativ 30 vizitatori pe zi, o cifra multumitoare. La succesul lui a contribuit si faptul ca este situat strategic, in partea de vest a orasului Berlin, unde populatia este mai in varsta. In medie, Mattig primeste zilnic in jur de 125 de articole, unele dintre ele foarte valoroase – de exemplu un ceas Rolex-Daytona, pentru care s-a obtinut, prin licitatie, suma de 13.000 €.

Pe langa derularea vanzarii, expediere si depozitare, intreprinzatorul berlinez se ocupa si cu fotografierea si descrierea articolelor pentru anuntul de pe internet. El practica acelasi tarif pe care eBay il pretinde de la vanzatori, inclusiv un comision de 15% in cazul in care tranzactia este finalizata.

Pentru a-si face cunoscuta oferta, Mattig a tiparit 25.000 de prospecte (cu un cost de circa 2.500  €), pe care le distribuie in oras. Este interesat si de colaborarea in sistem franchising cu alti intreprinzatori, ca urmare a creat un logo pentru magazin si un software special. Reprezentantii centralei eBay din Dreilinden, langa Berlin, au vizitat magazinul sau si sunt incantati de felul cum functioneaza afacerea.

Comertul pe ebay: Exemplul american
Firma americana Auctiondrop s-a lansat pe piata la mijlocului anului 2003, cu sloganul: "You drop it off, we sell it on eBay" (“Il lasi aici, noi il vindem pe eBay”).

Are deja patru filiale, toate pe coasta de vest a S.U.A. (Los Altos, Menlo Park, San Carlos si San Rafael) si ofera clientilor sai doua tipuri de servicii:
1) Serviciul de baza – marfurile stau in retea sapte zile, fara tarif de baza si cu un pret de pornire a licitatiei de 1 $. Acest serviciu cuprinde o fotografiere a obiectului si un titlu scris cu aldine, pentru atragerea atentiei;
2) Serviciul Premium – are tariful de baza de 19,99 $ si cuprinde prestarea serviciului de la punctul 1), caruia i se adauga urmatoarele facilitati: un pret de pornire mai mare de l  $, o perioada de timp mai lunga pentru pastrarea marfurilor (zece zile), optiunea "a vinde imediat". Comisionul practicat este de 38% pentru vanzarile sub 200 $, 30% pentru vanzarile intre 200 si 500 $, 20% pentru cele peste 500 $.

De pe site-ul www.auctiondrop.com am extras cateva din intrebarile frecvente puse de potentialii clienti:

1. Ce este AuctionDrop?
Auction Drop este un magazin de licitatii pe internet, creat cu scopul de a oferi asistenta persoanelor particulare interesate sa isi vanda marfurile pe eBay.

2. Ce poate fi vandut prin AuctionDrop?
Se accepta o varietate foarte larga de produse, de la camere video si computere pana la posete si instrumente muzicale. Produsele trebuie sa poata fi vandute legal prin eBay, sa aiba o valoare de minimum 75 $ si sa cantareasca maximum 12,5 kg.

Pentru produsele cu o valoare mai mica de 75 $, cheltuielile de vanzare, care in general sunt fixe, diminueaza mult suma care va fi virata clientului. La fel se intampla si pentru produsele peste 12,5 kg. Nu se accepta produse cu caracter sexual explicit, anumite arme, produse contrafacute sau care se pot deteriora usor in timpul transportului (a se vedea lista de obiecte interzise de pe site).

3. Produsele sunt in siguranta?
Toate produsele sunt asigurate la valoarea lor de piata, dar care nu trebuie sa depaseasca 5.000 $. AuctionDrop a finalizat zeci de mii de tranzactii, fara incidente.

4. Ce se intampla dupa ce produsul a fost lasat la AuctionDrop?
Produsul este impachetat in mod profesionist si expediat prin UPS (o firma de curierat rapid, n.r.) la depozitul central, unde un personal competent se ocupa de tot: fotografiere, descriere, listare pe eBay, relatia cu cumparatorul, livrare, incasarea banilor, eventual returnarea produsului catre vanzator.

5. Ce avantaje are clientul?
O vanzare pe cont propriu a unui produs pe eBay consuma timp si implica o relatie destul de sofisticata cu cel care cumpara, plus alte detalii agasante. AuctionDrop preia toata aceasta treaba si garnateaza desfasurarea ei cu maximum de profesionalism.

6. In cat timp pot sa ma astept sa primesc banii pe produsul meu?
Listarea pe eBay se face in termen de doua saptamani de la preluarea produsului si dureaza sapte zile. Daca se incheie vanzarea, veti primi un cec la doua-trei saptamani dupa ce cumparatorul face plata catre AuctionDrop.

7. De ce recomandati ca pretul de pornire a licitatiei sa fie de doar 1 $?
Din experienta, un pret mic de pornire atrage mult mai multi licitatori si acest lucru creste sansele ca pretul final sa fie unul mare. AuctionDrop este insa obligata sa accepte pretul cel mai mare oferit pentru un produs, ca urmare nu va poate returna produsul daca acest pret inseamna mai putin decat v-ati asteptat.

Comertul pe ebay: Cum se face o vanzare pe eBay?
Ca sa intelegeti exact procesul, cel mai bine este sa intrati pe www.ebay.com, unde numeroase link-uri va directioneaza cu precizie spre ce anume va intereseaza. Foarte pe scurt, pentru a putea vinde ceva pe eBay trebuie sa va inregistrati si sa va deschideti un cont de vanzator.

Cu aceasta ocazie vi se vor cere si informatii despre cartea de credit, dar doar cu scopul de a se putea verifica autenticitatea datelor transmise, referitoare la identitatea dvs. Inainte de a va lista produsul, puteti face si o mica cercetare despre produsele similare vandute deja si, vazandu-le prezentarile, sa va formati o idee despre elementele care atrag mai multi licitatori.

Pentru listarea propriu-zisa trebuie sa urmariti mai multe aspecte:

1) stilul vanzarii – la licitatie (cum, de altfel, este si specificul site-ului) sau la un pret fix;
2) descrierea produsului – puneti-va in locul potentialului cumparator si ganditi-va ce anume v-ar placea sa stiti despre produs (marca, vechime, starea in care se afla etc.) si prezentati cu onestitate aceste informatii, altfel pot aparea probleme mai tarziu. Oricat de exacta ar fi descrierea pe care o faceti, nu uitati ca ea nu valoreaza mare lucru daca nu este insotita de cateva fotografii sugestive. Faceti, asadar, si fotografii; 3) durata listarii – puteti opta pentru 1, 3, 5, 7 sau 10 zile. Cei mai multi vanzatori aleg o perioada de sapte zile;
4) pretul de pornire – recomandarea e clara aici: mergeti pe un pret mic. Daca potentialii cumparatori au sentimentul ca e vorba de un chilipir pe care nu trebuie sa il rateze, ei se vor inghesui sa liciteze si astfel pretul final va fi mai mare;
5) metoda de plata – cec, carte de credit, ordin de plata… dvs. alegeti. Nu uitati sistemul de plata online PayPal pus la dispozitie de eBay, care este sigur si rapid;
6) expedierea produsului – pretul final al produsului trebuie sa includa toate taxele de expeditie, mai ales in cazul expedierilor internationale, si asigurati-va ca acest aspect este clar si pentru cumparator.

Comertul pe ebay: Cati bani aduce afacerea?
Model de calculatie anuala
Magazinul la care facem referire are o suprafata de 50 mp, plus un depozit de 80 mp. Chiria este de 10 €/mp si ea include toate cheltuielile auxiliare. Veniturile vin din doua directii: pe de o parte este tariful unic de baza de 3,50 € per comanda, pe de alta parte comisionul de 15% din suma incasata la fiecare vanzare incheiata.

In primul an, vor fi licitate 6.000 de obiecte, in al doilea an – 7.500, iar in cel de-al treilea – 10.000. In primii doi ani, intreprinzatorul are un angajat temporar care primeste 2.000 € lunar, incepand cu al treilea an mai angajeaza o persoana. Datele nu includ T.V.A.

                                                                  Primul an      Al doilea an     Al treilea an
Venituri
Tarif de baza per comanda (3,50 €)          21.000 €          26.250 €           35.000 €
Comision din vinzare (15% din profit)       72.000 €          90.000 €         150.000 €
                                        Total                93.000 €        116.250 €        185.000 €
Cheltuieli
Salarii personal                                        24.000 €          24.000 €           48.000 €
Chirie                                                      15.600 €          15.600 €           15.600 €
Curent electric, apa, incalzire                     2.400 €            2.400 €             2.400 €
Taxe Internet, server, provider,
telefon, fax                                               1.200 €            1.200 €             1.200 €  
Asigurare, asistenta juridica                    1.200 €             1.200 €             1.200 €   
Reclama                                                  6.000 €             6.000 €             6.000 €
                                     Total               50.400 €           50.400 €           74.400 €

Profit inainte de impozitare                    42.600 €         65.850 €       110.600 €

Comertul pe ebay: Factori de succes

1. Seriozitatea. Multi dintre cei care vor sa vanda ceva pe eBay se plang de faptul ca nu au siguranta finalizarii corecte a tranzactiei. Ei se tem ca vor livra cu buna-credinta marfa cumparatorului si nu isi vor primi banii. Teama aceasta dispare in momentul in care aduc marfa la un magazin care isi asuma raspunderea pentru ce se intampla in continuare cu ea. Ei stiu ca nu exista decat doua variante: ori sa le intre in cont o suma multumitoare, ori sa isi ia inapoi obiectul, intreg si nevatamat.

2. Organizarea eficienta. Licitatia online presupune, la un moment dat, lucrul cu foarte multi clienti si acest fapt poate genera incurcaturi. Asadar, trebuie sa fiti foarte atent la fiecare etapa: receptionarea marfurilor, fotografierea, descrierea, comercializarea, expedierea lor si incasarea banilor. Buna organizare a activitatii este decisiva. Este util un software special pentru licitatii.

3. Castigarea clientilor. Faptul ca piata cuprinde milioane de potentiali clienti nu inseamna ca acestia sunt mai usor de castigat. Stabilirea unui sentiment de incredere este esentiala. Adresati-va mijloacelor mass media locale (si nu numai) si transmiteti-le informatii despre ceea ce oferiti. Propaganda orala este cea mai eficienta, deoarece orice client caruia i-ati licitat cu succes obiectele ii va informa si pe altii despre succesul colaborarii cu dvs. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca el insusi va reveni cu noi comenzi.

4. Stabilirea preturilor. Cat timp cat concurenta e redusa, puteti practica tarife mai mari pentru serviciile oferite. Dar nu va culcati pe-o ureche: afacerea este atat de usor de pus pe picioare incat multi intreprinzatori pot fi atrasi de ea. Concurenta poate veni, practic, de la orice magazin – e suficient ca patronul sa aloce un spatiu de 20 mp pentru primirea marfurilor de la clientii amatori de licitatii online. 
 
Comertul pe ebay: Tehnici de publicitate
"Multi dintre clientii care apeleaza la serviciile unui astfel de magazin stiu ca nu e foarte simplu sa initiezi si sa finalizezi pe cont propriu o licitatie online”, spune Oliver Blume. “Ei sunt fericiti ca aceasta munca incomoda va fi efectuata de altcineva si, pentru aceasta, sunt dispusi sa plateasca cativa euro."

Asadar, acesti clienti sunt deja familiarizati cu internetul si din acest motiv o forma utila de publicitate este chiar prin intermediul internetului (site-ul trebuie sa fie gasit usor printr-o cautare dupa “internet auktion”). 

Pentru ceilalti clienti, oameni care nu prea au legatura cu calculatorul, dar care vor sa vanda ceva, functioneaza foarte bine fluturasii publicitari.

Iata un exemplu de mesaj: “Daca aveti ceva de vanzare, noi va ajutam! Aduceti acum produsul la magazinul nostru din strada X!” De observat ca nu trebuie sa le explicati oamenilor ce este aceea o licitatie online – pentru ei este ca si cum si-ar plasa marfa intr-o consignatie obisnuita, iar tehnicile de vanzare pe care le folositi nu au de ce sa ii intereseze.

Desigur, una dintre cele mai importante cai de publicitate este propaganda orala. Vestea despre o tranzactie finalizata cu succes se transmite rapid in randul cercului de rude, prieteni, cunostinte al clientului respectiv. Si cum aproape oricine are prin casa produse functionale, dar care nu ii mai sunt de folos, e logic ca afacerea va beneficia de noi clienti. Fara sa va coste ceva.

Cheltuieli de pornire
Publicitate………………………….5.000-15.000 €
Salarii personal (3 luni)……………6.000-10.000 €
Chiria (avans 3 luni)………………...6.000-9.000 €
Amenajarea magazinului
(computer, mobilier etc.)…………..5.000-10.000 €
Carti de specialitate, instruire……….1.000-2.000 €
Alte cheltuieli
(curent electric, telefoane, asigurari)..1.000-1.500 €
                                Total               24.000-47.500 €

 
Adrese utile
www.ebay.com
www.wedoyourauction.com
www.auctiondrop.com
www.bestend.de
www.clevereasy.de
www.dropshop.de
www.netsale-cologne.de

 

 

 



Tags: ebaymagazinafaceriidei de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intrepriderilor a crescut cu 13,1%

de Bianca Tila
22 Ian 2024
Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut in primele 11 luni ale anului trecut, in termeni nominali,...

INS: Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 1,3% in primele zece luni

de Bianca Tila
14 Dec 2023
In perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2023, cifra de afaceri din industrie pe total (piata interna si piata externa) a inregistrat cresteri in...

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut cu 2% in primele 10 luni

de Bianca Tila
06 Dec 2023
Volumul cifrei de afaceri din comerul cu amanuntul a crescut in primele 10 luni din acest an comparativ cu perioada similara a anului trecut atat ca...

Ce ar trebui sa incluzi intr-un plan de afaceri pentru un restaurant

de Bianca Tila
08 Nov 2023
Gandul de a lucra pentru tine suna destul de tentant, mai ales daca esti un pasionat al gusturilor fine. Ideea de a castiga bani reprezinta o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]